thelightangel

Alla inlägg under september 2011

Av Emelie Nilsson - 29 september 2011 21:09




Jag vill kunna prata med honom om hur jag känner, om hur jag vill leva mitt liv. 

Jag vill inte att han ska förstöra mina drömmar pga hur han känner.

Det är inte mitt fel som han tror! 

Som jag tror, efter allt som hänt så tror jag att allt är mitt fel. 

Även om mina vänner, min mamma och min pojkvän säger att allt är hans fel så har jag intalat mig att det är mitt fel.


Jag vill bara spola tillbaka tiden till då jag va liten, kunnat göra något tidigare, kunnat prata med mamma om problemet. 

Jag bara önskar att du inte fick alla dina sjukdomar som du har, efter alla mediciner så började du.

Du var som en ny människa, vad vi än gjorde för fel så sa du alltid att det var ditt fel och att du skulle ta livet av dig, men det vill ingen.

Jag vet inte hur de känner nu men jag vill inte det!

Även om jag inte har någon kontakt med dig, så vill jag inte att du ska dö.

Du betyder sjukt mkt för mig även om inget vet det, inte ens du?


Anledningen till att jag tog kontakt med dig efter allt som hände var för att jag inte skulle ha dessa kvällar.

Dessa kvällar som jag känner mig deprimerad och ingen kan göra något, jag skulle bara vilja ha någon här och kunna prata ut med den personen, men det är ett fel på mig. 

Jag kan inte prata ut om saker och ting om jag inte blir tvingad till det.

Jag vill, men kan inte.

Det är svårt, för jag vill inte att någon tror att jag världens mest deprimerade unge, men vem vet?

Jag har världens sämsta självförtroende med, så har svårt att tro att någon någonsin kommer vilja prata med mig om detta. 



Jag vill bara kunna leva min dröm med dig, men du kommer inte tillhöra den eller min framtid längre. 

Att läkarna säger att du kommer dö i förtid gör mig sjukt ledsen, för jag vill att du ska leva, att du ska vara kvar. För min skull, för alla andras skull.

Det var inte så länge sen du smsade mig och skrev att jag var den enda som förstår hur du känner, att du bara vill hjälpa till.

Men så som du är så förstår jag de andra, jag förstår varför de inte vill bo hos dig.

Men de borde kunna ge dig en chans till att du förbättrar dig för det är bara mig du har utsatt för något ingen gillar. 

Du har inte utsatt dem för något vad jag vet.


Jag älskade livet som jag hade när jag var liten, 

men nu när jag är äldre så hatar jag det.

Jag hatar den jag är, den jag var förra året.

Att känna denna hat i hela sin kropp som är skickad till dig, att aldrig komma över den är svårt, men det är nog svårare för mig att komma över dig. Jag vet inte vad jag ska göra längre, ska jag dela med mig av mina känslor, eller ska jag hålla det inombords? Aja, livet är svårt ibland, vare sig man

vill det eller inte....


Förlåt, det var inte meningen, mitt fel, ditt fel, allas fel. 

Får ser hur det går att leva utan dig, måste försöka.
jag hatar dig.

jag älskar dig.


   håret där med







Jakob William Sandberg, jag älskar dig!

Av Emelie Nilsson - 28 september 2011 21:47

När jag kom hem idag så låg det 2 plagg på min säng och jag blev asglad!

               

Love it!


och så har jag precis färgat håret, men bild kommer imorgon!


Och sååååååå sitter man ytterligare och planerar för lördag, för nu kan inte vissa komma, men har bjudit andra så =3


Och nu har jag dötråkigt, så jag får se vad som händer för tillfället...

Av Emelie Nilsson - 27 september 2011 20:55

Jahopp, engelska prov imorgon så får börja plugga snart antar jag!

Har verb och regelbundna ord, så det är inte jätte svårt, men är nästan beredd på att få hjärnsläpp.


Hade skolfoto idag, blev nog rätt bra, antar jag!

Va rätt jobbigt dock, för först skulle vi dela foto med humanisterna, men sen ändrade vi o shit.


Orkar verkligen ingeting just nu! 

Har varit sjukt surig på allt o alla sen skolan, 

och att det är engelskaprov imorgon gör mig

inte speciellt glad det heller.

Så sitter och taggar för festen på lördag med 

lite fest musik!


Näe, detta känns inte bra, har fortfarande inte börjat plugga....


Så säger hejdå och att jag inte kommer börja plugga nu heller utan jag kommer dra te duschen o shit, men aja får hoppas det går bra (y)

Av Emelie Nilsson - 26 september 2011 23:31

Dagen har varit sjukt seg!

Började med att ha 3 timmars svenska "prov". Skrev ett referat om cancer.

Sen hade vi språk, sen svenska igen, och sen idrott.

Hatar verkligen att sluta sent, 16.10


Men efter skolan så följde jag med min fina Rebecka till tandläkaren, hihi.

Sen när hon var klar så träffade vi Jakob och Emilio, så vi stod vid bussarna och bara chillade, och jag fick ett normalt skrattanfall...


Skolfoto imorgon, fml!

Längtar som satan till helgen, Fredag= ledig, skördefest

Lördag: kanske fest

Söndag: chilla= sova


En helt normal helg!


Får bara hoppas att den blir som jag vill med...

        

Av Emelie Nilsson - 25 september 2011 21:59

Förlåt för dåligt bloggande nu i helgen, men har varit med Jakob hela helgen så har inte kunnat eller velat blogga.


Fredag:


Han kom hit i fredags, fast vi möttes i stan för att jag hade lovat Mikaela att vara med henne tills hennes kille Robin kom. 

Så när jag var med Mikaela och Jakob så gick vi till Gina tricot för att visa ett par byxor som jag älskar!

Det är byxorna ja la upp på bloggen förut, men iaf. 

De va elaka o tvingade mig att testa byxorna fast jag inte ville :c

 Men gjorde det sen iaf, hehe

Sen så  kom robin och då gick vi runt lite till på stan, sen åkte ja och jakob hem till mig. Då tog vi och åt lite o shit.

Sen kommer jag inte ihåg mer än att vi såg film, som jag somnade till...


Lördag:


Vaknade och åt frukost.

Ställde oss i duschen och blev hygieniska ^

Sen drog vi bort till Modehuset och Ikea. 

haha lille Jakob la sig i en bäddsoffa som jag ska ha sedan.  haha, så jävla söt han är!

men sen drog vi in på city gross för att köpa liiiiiite godis, men kom ut med lite godis, 4 chipspåsar och 3 läskflaskor. Mamma o john o wiktor ville ju ha lite lördagsgott med.

Sen så såg vi film igen, fast med John. Kommer inte ihåg vilken, men någon var det. Hade vårat lördagsmys med cola, godis, chips och öl. 

Sen drog jag och jakob ut o gick, jag va lite smått vinglig. 

Men vi tog med oss 3 öl ut och satte oss vid matöppet som inte är öppet.

Sen drog vi hem runt 1 tiden och skulle se fast five, som vi somnade till i fredags.

Men jag somnade igen.....


Söndag:


Vaknade, åt frukost, tog medicine, och allt det normala.

Hoppade in i duschen efter att ha sett filmen "jag saknar dig".

De flesta säger att den är bra och sorlig men nja, jag gillade inte den direkt, inte min stil liksom :)

Men medans vi såg den så höll Jakob på att packa för att han skulle hem....

Så vi tog bussen vid 14.17 så va vi i stan sen, då gick vi till konsum och han köpte en mer.  Sen skulle vi gå till mamma och hämta jakobs busskort eftersom han tappade det vid busshållplatsen. Och när hon hade åkt, så kom Alle. 

En polare till jakob som vi festade hos för ca 2 veckor sedan (?).

Så snackade vi lite med han sedan så gick vi till bussen och då träffade vi Robin och Mikaela.

Gud va många som skulle med bussen lr ;o

 Men iaf, det var min helg.

Nu ser jag på pirates of caribbiean med jakobs underbara tröja på mig och bara myser med mig själv...


VARNING! 

BILDERNA NEDANFÖR KAN VARA LITE HALVNAKNA, SÅ VA BEREDDA!










               Min fina!<3   Söta muppar.   Shake that ass!

Av Emelie Nilsson - 25 september 2011 18:39

Rätt skönt att ligga i sin stora säng och se film! 

Har dock inte satt igång någon än, men ska snart se på någon random.


Imorgon har vi svenska referat, heeeemskt!

Men hoppas det går bra, ska trots allt ha det i 3 timmar....


Men blir nog chill på fredag eftersom jag har studiedag då. Och så blir det kanske fest på lördag om mamma går med på det.

Slänger in en random bild bara för att göra inlägget roligare hähä.


Nej nu ska jag se film och bara ligga i sängen! 

Kommer nog 1 inlägg till senare.

 

Emelie Jakobsflicka Nilsson!<3

Av Emelie Nilsson - 23 september 2011 06:32

Sitter här på morgonen, i mitt rum, och dricker mjölk :3

Har nyss plattat håret så ska snart fixa det lite, sen sminka mig och sen borsta mina små tääääääääänder.


Senare blir det att bege sig iväg till skolan, för första gången på hela veckan, haha.

Men har haft njurbäcksinflammation sååå, det är inte mitt fel direkt.


På Måndag sen så har vi 3 timmars prov på referat, men jag kommer faila stort på det eftersom jag inte varit i skolan på hela veckan! 

Men får hoppas på att det går bra, eller det räcker med ett okej!


Men ska börja fixa håret och sminka mig nu

slänger in en bild sålänge.

 

Av Emelie Nilsson - 22 september 2011 21:38

Fredag imorgon!
 Då blir det skolan och sen kommer Jakob hiiit wiiiih.

Men vet dock inte vad vi ska göra, blir nog film oså.

Och sen något o äta.


Occccch jag hatar min medicine, sjukt stora tabletter.

Har varit nära på att spy upp dem, men imorgon är det bara 4 dagar kvar jag ska ta dem, så funkar nog.

Men adjöss bloggen, nu ska jag göra annat hähä

Ovido - Quiz & Flashcards